עריכת מוסיקה בסיסית

אחד האתגרים שאני נתקל בהם כמעט בכל הכנת סרטון הוא שינוי אורך הקטע המוסיקלי המלווה את הסרט. לפעמים אני נדרש להאריך אותו ולפעמים לקצר, בדיוק כמו בסרטון שאני עובד עליו עכשיו שאני אמור לקצר את המוסיקה ב- 20 שניות. צריך להקשיב לקטע פעמים רבות ולמצוא בדיוק את נקודת החיבור כך שלאחר העריכה מי שישמע את הקטע לא יגלה קפיצה במוסיקה, וכמובן אח"כ להתאים את החפיפה בין שני הקטעים כך שהיציאה מהקטע הראשון והכניסה לקטע השני תהיה חלקה ולא מורגשת. קצת כמו מעבר בין שני שירים שעושה די. ג'יי. רק יותר מדויקת ברמה של מאיות השניה.
לעורכי וידאו מקצועיים יש אפילו תוכנות שיודעות לעשות את ההתאמות האלה בקטעים אינסטורמנטליים באופן אוטומטי ולרוב הן מצליחות, אך אני עדיין אוהב להיות אולד פאשן ולעשות את זה לבד.

הטיפ שלי להיום הוא למי שצריך לקצר קטע מוסיקלי (שיר או קטע אינסטרומנטלי) הוא לא לחתוך אותו באמצע ולהנמיך ווליום ב- Fade out, אלא תמיד להשאיר את סוף הקטע (כי סוף כל קטע מוסיקלי מסתיים בצורה מיוחדת ומרשימה) ולחתוך חלק מהאמצע. אם זה שיר אז לחתוך החוצה בית ופזמון אחד, ואם זה קטע אינסטרומנטלי אז לחפש את את הנקודות המדוייקות שאותם אפשר לחתוך, ואם לא מוצאים, אז בלית ברירה למצוא קטע אינסטרומנטלי אחר.

אז איפה מוצאים מוסיקה בחינם? ליוטיוב עצמו יש ספריה ענקית של מוסיקה בחינם, ואם תחפשו ביוטיוב music no copyright תמצאו ספריות עצומות של מאות סרטונים עם מוסיקה אינסטרומנטלית בחינם, שלרוב רק נדרש אזכור של של מי שיצר את המוסיקה, ואת זה אפשר לראות בהערות של כל סרטון.

מי שזקוק לעזרה בעריכת סרטונים שלו, זה גם שירות שאני נותן ואני מזמין אתכם לפנות אלי. שחר 0505662727