למה כדאי לעשות סרטון עדויות?

צילום סרטון עדויות בסוף סדנה או הרצאה או על רכישת שירות או מוצר היא דרך מצוינת לגרום למתעניינים בשירות שאתה נותן אן הסדנה שאתה משווק להתרשם מאנשים שכבר חוו ויכולים להמליץ הלאה, ולגרום לאותם מתעניינים להתחבר אליך ולהפוך להיות לקוחות שלך.

לדוגמא, נדבר על סדנה. סרטון כזה צריך להפיג ספקות כלשהם של מתעניינים, ששוקלים אם כדאי להם או לא כדאי להם להירשם לסדנה, ובעצם תוך כדי שהוא צופה באנשים "כמוהו" שכבר נהנו מהחוויה, הוא עובר תהליך שכנוע יותר חזק מכל שיחת מכירה. בסיום הצפייה בסרט העדויות, המתעניין אמור להיות משוכנע שכדאי לו להירשם לסדנה הבאה, וזאת כיון שאותם אנשים לא מוכרים לו, אלא באמת מציגים את דעותיהם.

אז מה מומלץ להיות בסרטון עדויות?

  1. הסרטון צריך להראות תהליך, ולכן שלושת השאלות הבסיסיות הן מה היה לפני, במהלך ואחרי. את השאלות מנסחים בהתאם לנושא הסרטון.
    הרבה אנשים לא יודעים מה להגיד ולכן המראיין לא צריך להתבייש ולבקש מהם להרחיב בתשובותיהם. בסופו של דבר תשובות שיהיו בהם נימוקים, הסברים מעמיקים ואפילו סיפורים מעניינים ומקוריים הם יהיו הטובים ביותר לאותו סרטון.
    3. בעריכת הסרטון כדאי לשלב צילומי רקע שיחברו את מה שהדוברים לאומרים למה שנראה על המסך ומוסיפים עניין לסרט.
    4.  כדאי לערוך את הסרטון במעין פינג פונג של הדוברים, כך שכל משפט יתחלף הדובר. עם זאת צריך לשומר על סדר כלשהו בין הדוברים, לדוגמא, להציג רצף של אנשים שמספרים מה חוו במהלך הסדנא, ואז רצף של אנשים שמספרים למי הם היו ממליצים עליה.
    5.  מומלץ לשים בתחילת הסרטון משפט אחד או שניים דווקא מסוף התהליך, שמתאר הצלחה, כי אנחנו רוצים לתפוס את תשומת ליבו של הצופה בסרטון כבר בהתחלה.

לדוגמאות של סרטוני עדויות היכנסו לעמוד דוגמאות וידאו