איך מצלמים את סלפי מקצועי ומכבד?
אבא שלי עבד בחברת פלאפון מהיום שהיא קמה. בשנה אחת הוא זכה בפרס בפרס וזה היה טלפון סמסונג הראשון שהייתה לו מצלמה קדמית. זאת הייתה מצלמה באיכות של 0.3 מגה פיקסל, ולמי שזה לא אומר כלום, אני יכול להגיד שזאת איכות מזעזעת, אבל זאת הייתה מהפכה. טלפון שיודע לצלם גם עם מצלמה קדמית.
 מאז עברו מליון שנה והצילום סלפי הפך. להיות אחד מסוגי הצילום הכי נפוצים וכולנו משתמשים בזה לא מעט על מנת לתעד את עצמנו. אז הינה כמה טיפים שיעזרו לכם לצלם תמונות סלפי טובות יותר ושיוסיפו לכם ערך לשיווק העסקי.
1. אתם לא נועה קירל, ולכן אל תנסו לחקות דווקא ידוענים שהם מומחים בצילומי סלפי. לכל אחד יש את הזווית שנכונה ומחמיאה לו, והיא לאו דווקא צילום מזווית עליונה כמו שהרבה אנשים מצלמים את עצמם. לרוב האנשים דווקא זווית שהיא מגובה העיניים או טיפה מעל היא הרבה יותר מחמיאה ונראית טבעית יותר. זה בסדר לעשות הבעות פנים ואפילו קצת להשתטות, אבל בתנאי שזה משרת מטרה כלשהי. סה"כ מדובר בצילום שהוא חלק מהשיווק שלכם, ולכן תשתמשו בו בחכמה.
2. רוב האנשים מותחים את היד עד הסוף, וזה ניכר בתמונה. רואים את המתיחה הזאת, וזה קצת יוצר עיוות של הגוף. עדיף הרבה יותר שהיד תהיה מעט מכופפת ומשוחררת.
3. הדבר הכי חשוב בכל צילום זה התאורה. מצאתם מקום שאתם רוצים להצטלם בו. עשו סיבוב של 360 מעלות במקום ותמצאו את הזווית שבה התאורה הכי מחמיאה לכם.
4. תתיחסו לרקע, תוודאו שברקע אתם מראים את מה שאתם רוצים להראות, וגם אז תוודאו שהמצלמה שלכם בזווית כזאת שהרקע יהיה ישר . היום בהרבה טלפונים יש כבר שתי מצלמות סלפי כשאחת מהן רחבה וכך אתם יכולים להראות יותר מהרקע, רק שימו לב שבגלל שאלה הן עדשות רחבות, הם עלולות מעט לעוות את מה שנמצא בצדדים, ולכן תדאגו להיות במרכז הפריים.
5. בהרבה מצלמות סלפי בטלפון יש אפשרות לפילטר שאמור להוציא אותנו צעירים יותר ב-20 שנה. מצד שני, כשמשתמשים בו זה באמת נראה כאילו התאמצת ושמת פילטר שיעשה אותך צעיר ב-20 שנה, וזה בעיניי לא נראה מוצלח. מצד שני יש לא מעט אפליקציות עריכת תמונה שאיתם אפשר לעשות תיקוני עריכה שנראים הרבה יותר טבעיים ומחמיאים, לדוגמא Facetune או Youcam camera או אפילו אפליקציית העריכה הכללית Snapseed (שלושת האפליקציות הן גם לאייפון וגם לאנדרואיד).
אז אל תשכחו לחייך, כי זה הדבר שתכלס הכי חשוב בכל תמונה…