כשלוש אהבות מתחברות בערב אחד…

יש לי שתי אהבות גדולות בחיים שאני מאוד לשלב בניהן: הופעות חיות וצילום. אני מת על האנרגיה של המוסיקה, הווליום, הקהל…אני אישית נהנה יותר להקשיב ככה למוסיקה מאשר אפילו באוטו עם עצמי. ואתמול השתלבה לי גם אהבה שלישית שיש לי בחיים וזאת קרן פלס האחת והיחידה, שנונה, מצחיקה, מכניסה כל כך הרבה כיף להופעה וחוץ מזה שהיא זמרת מופלאה יש לה חלק עצום בפסקול שמלווה אותנו כאן בשנים האחרונות, שירים שלה ושירים שהיא העניקה לאחרים…אהההה…והיא גם מאוד פוטוגנית….אז כיף לי במיוחד לצלם אותה.
אז איך מצלמים תמונות טובות בהופעות חיות?
1. קחו בחשבון שכל הסמארטפונים לא יודעים עדיין לצלם תמונות איכותיות בתנאי תאורה קשים, והתמונות יצאו מאוד מגורענות, ולכן אם אתם מתכוונים לצלם בהופעה אני ממליץ להביא מצלמה טובה שתביא לכם כנראה תוצאות טובות יותר.
2. תפסו זוויות שונות ואל תצלמו ממקום אחד, וכשמגיע הרגע שהקהל עומד על הרגליים, התקרבו לבמה וצלמו מקרוב.
3. אחד האלמנטים שהכי מוסיפים לתמונות בהופעות חיות זה תאורת הבמה, ולכן נצלו רגעים שבהם יש תאורה מעניינת לצלם תמונות מעניינות.
4. כשאנחנו באמצע דיבור או שירה לרוב הפנים שלנו מעוותות ואנחנו לא פוטוגניים במיוחד, ולכן נסו לצלם במיוחד כשאין רגע שבו הזמר/ת נמצאים באמצע קטע שירה אלא כשהפנים שלהם מחייכות או ללא תנועה. אם אתם מכירים את השירים היטב אתם תדעו בדיוק מתי הרגעים האלה יגיעו.
5. חשפו רגעים מעניינים על הבמה, אינטראקציה בין הזמר ללהקה, קטע ריקוד, תפסו זוויות מעניינות שבהם רואים אפילו חלק מהקהל או צלמו את הזמר/ת דרך ידיים שמחזיקות טלפנים סלולריים, זה תמיד יוצר תמונות מאוד מעניינות.
6. אם אתם מבינים מעט מושגים בצילום כמו ISO, מה זה צמצם, איזון לבן וכו', מומלץ לכוון אותם ידנית על מנת להגיע לתוצאות מקסימליות.
7. תערכו את הצילומים באמצעות תוכנות עריכה. לרוב תמונות בהופעות חיות בגלל התאורה והתנאים הלא נוחים שבה הצלם עומד כשהוא מצלם נדרשת עריכה שבה ניתן לשפר משמעותית את מראה התמונות.
8. צלמו הרבה, בהופעות חיות יש כל הזמן תנועה על הבמה, ולכן תמונת שצולמו שהפרש של חלקיקי שנייה יכולים להיות ההבדל בין תמונה מוצלחת לתמונה פחות טובה.
9. אל תהיו כמוני  … בואו להופעה ופשוט תיהנו להקשיב למוסיקה…


מעוניינים לראות דוגמאות של צילומים שצילמתי בהופעות חיות, לחצו כאן