כיצד להימנע מתקלות טכניות במצגת?

לפני חמש עשרה שנים למדתי קורס של מנחי קבוצות. אני לא זוכר הרבה מאותו קורס, אך בשיעור שבו הגענו לדבר על מצגות פאוור פוינט אמרה לנו המרצה משפט שיש היום אני זוכר.
"אם משהו יכול להשתבש טכנולוגית בהרצאה שלך, תהיה בטוח שזה יקרה, ולכן אנא השתמשו בכמה שפחות טכנולוגיה".
נלך קדימה כמה שנים עד שנגיע לפני שבוע. צילמתי הרצאה בחברת תרופות גדולה שהזמינה מנהלת מחלקה בבית חולים להרצות. את ההרצאה המצולמת הם רצו לשלוח למטופלים שמשתמשים בתרופות שלהם. הגעתי כחצי שעה לפני וראיתי שאכן הם בדקו את כל הציוד כמו שצריך והכול עבד מצוין, אבל כמו בחוקי מרפי איך שהמרצה התחילה לדבר המקרן החליט שהוא מקרין מה שהוא רוצה ומתי שהוא רוצה. וכך הרצאה שלמה אי אפשר היה לראות את השקופיות, וכל הזמן היו אנשים שהתרוצצו בקהל וניסו לתקן את המקרן ולהחליף אותו במקרן אחר.
וכך צילום יחסית פשוט הפך להיות משימה מורכבת מאוד בעריכה. איך אני מוסיף את המצגת בחזרה ומעלים את כל האנשים המתרוצצים בקהל. לשמחתי הצלחתי להתגבר על זה בהצלחה, ואני שמח על התודה שקיבלתי.
אז כמה טיפים שיעזרו בתקווה להימנע מבעיות טכניות לפני הקרנת מצגת או סרט באירוע.
1. הגיעו קודם, מומלץ אפילו יום קודם לבדוק שכל הציוד עובד כולל מערכת ההגברה.
2. אם במצגת שלכם משולבים סרטים אנא וודאו כי הם פועלים אוטומטית ולא נדרש גישה לאינטרנט עבורם. הורידו את הסרט למחשב ונגנו אותו ישירות.
3. ודאו כי הסוללות של כל המכשירים שאתם מביאים מלאות, בין אם זה המחשב, הרמקול, העכבר האלחוטי ועוד.
4. אנא ודאו שיש לכם מעבירים לכבלים. לא לכל המחשבים יש את אותו חיבור למחשב, ולכן כדאי לוודא עם המקום לפני כן שאכן יש לו את אמצעי החיבור הנדרשים ואם לא, לכו לחנות מחשבים ותקנו את המעביר הנדרש.
5. ודאו שיש שלט מצגות, זה הרבה יותר מקצועי.

לכל מי שצריך צלם הרצאות מצוין שיודע להתמודד גם עם כשלא הכול הולך כמתוכנן, אני אשמח אם תפנו אליי. שחר 0505662727