האם אני גם צלם אדריכלי….מסתבר שכן!

מנסה היום משהו חדש…צילום אדריכלי. ככה זה כאני נקרא על ידי מעצבת ההום סטיילינג המוכשרת להפליא ואהובה עליי במיוחד, ובמקרה…היא גם גיסתי מרינה ברודצקי פרלמן – הום סטיילינג .
מסקנה ראשונה שלי. צילום אדריכלי זה לגמרי שונה מצילום אנשים  , ולכן מספר טיפים מיוחדים לצילום אדריכלי, וחבריי צלמי האדריכלות מוזמנים להוסיף עוד טיפים.
1. ודאו שהכול מסודר, נקי, מגוהץ וישר. אין דבר מבאס יותר להגיע לעריכות ולגלות שהוילון מאחור נראה מקומט, אבל אני בטוח שאם המעצב/ת נמצא אתכם, הוא כבר ידאג שהכול יראה טיפ טופ.
2. הכירו את השימוש בצמצם של המצלמה באמצעותו תוכלו לצלם תמונות עם רקע מטושטש או רקע חד, ובכל מקרה הביאו אתכם חצובה, היות ויהיו צילומים שתרצו לצלם בחשיפה ארוכה.
3. נסו להשתמש עד כמה שניתן בתאורה טבעית.
4. צלמו ב- Raw שזה סוג קובץ תמונה ששומר על כל הפרטים בתמונה ולא דוחס אותם כמו ב- Jpeg רגיל. יש אפילו טלפונים ואפליקציות שיודעות לצלם ולערוך בפורמט הזה.
5. נסו זוויות מיוחדות, התכופפו, צלמו דרך מראות, עלו לגובה, ומצאו את הזווית שתתן מראה מיוחד ומדגיש את מה שהמעצב/ת מבקש להדגיש.
6. צלמו ישר, וודאו שהקווים בתמונה, לדוגמא קירות ישרים וכי המצלמה לא הייתה עקומה. העין שלנו אוהבת סדר.
7. הביאו אתכם גם עדשה רחבה כדי לתפוס תמונות של חלל.
8. הגיעו לתאורה מאוזנת בחדר, שלא יהיו איזורים שאתם מאבדים פרטים בגלל חושך או אור.
9. ודאו האיזון הלבן שלכם נכון כדי שהצבעים יצאו כפי שהם במציאות.
10. בעריכה ניתן ומומלץ להדגיש את הצבעים, אך בעדינות…ובוודאי לא עם פילטרים.

אחד השירותים שאני גם מציע למעצבי פנים והום סטיילינג זה גם הכנת סרטון במקום צילומים רגילים. סרטון שיראה את העיצובים שלכם בצורה יצירתית וחיה ותגרום לצופה להרגיש שהוא נמצא שם אתכם בתוך הבית.
לכל מי שצריך צילום מכל סוג שהוא, גם צילום אדריכלי, מוזמן בשמחה לפנות ולהפנות אלי, שחר 050-5662727